adakah anda sudah solat???

doa adalah senjata mukmin

cer klik....

Wednesday, November 17, 2010

Surat Untuk Mufti

Y.Bhg. Al Fadzil Sohibul Samahah;

MEMOHON PENJELASAN MENGIKUT HUKUM ISLAM TERHADAP DATUK SERI DR ZAMBRY ABDUL KADIR, MENTERI BESAR NEGERI PERAK YANG MASIH MENERUSKAN AMALAN KHURAFAT DALAM UPACARA MELETAKKAN ANCAK KE TIANG SERI RUMAH YANG BERUNSUR SYIRIK

Perkara di atas adalah dirujuk.

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) ingin menarik perhatian Y.Bhg. Al Fadzil Sohibul Samahah terhadap perkara yang dilihat bertentangan dengan ajaran Islam sebenar yang menyebabkan rakyat atau umat Islam keliru terhadap perbuatan tersebut.

Saya mewakili DPPN Pk, umat Islam di negeri Perak khasnya dan umat Islam di Malaysia amnya melihat perbuatan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Negeri Perak dalam program Projek Infra Bina Upaya (IBU) pada 17 Oktober 2010 di Kampung Guar, Manong adalah berunsur syirik. Pada majlis tersebut, telah diadakan upacara meletakkan ancak ke tiang seri rumah yang dahulunya merupakan amalan khurafat serta bertentangan dengan aqidah Islam.

Bersama-sama ini juga disertakan bahan untuk dinilai pihak Y.Bhg. Al Fadzil Sohibul Samahah iaitu gambar-gambar (www.pemudapasperak.com) dan melihat sendiri video majlis tersebut (http://www.youtube.com/watch?v=TT3vrpD3Les).

Justeru, DPPN Pk ingin menarik perhatian serius Y.Bhg. Al Fadzil Sohibul Samahah di dalam perkara tersebut untuk bertindak atas sifat ilmu dan kedudukan Y.Bhg. Al Fadzil Sohibul Samahah agar dapat memperjelaskan kepada rakyat dan umat Islam akan kekeliruan tersebut. Pihak kami meminta sama ada Y.Bhg. Al Fadzil Sohibul Samahah mengeluarkan satu ketetapan atau fatwa yang jelas supaya umat Islam negara ini tidak terus terkeliru.

Sekian dimaklumkan, terima kasih.

Saya yang benar,


Bagi pihak Dewan Pemuda PAS Negeri Perak
ZAWAWI HASSAN
Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.




No comments:

Post a Comment


marilah berdoa bersama